10 ימים של חוויה בחבל הבסקים והפירנאים בהיבט אמנותי
בהדרכת ד"ר ורדה מאייר

 

 
למטיילינו  שלום !
שילוב ייחודי של טבע בנופים אלפינים, טיולים רגליים, מפגשים חווייתיים עם תרבויות מקומיות והכרות מעמיקה עם האדריכלות והאמנות הספרדית.
נטייל בשמורות טבע מהממות בספרד ובצרפת, בשילוב ג'יפים, רכבלים וטיולים רגליים, נפגוש את הבסקים משני ציידי הגבול, נבקר בעיירות דייג וערי קיט מפורסמות, "ננוע" על קטעים של דרך הצליינים המפורסמת ביותר באירופה, ונבקר בעיר העלייה לרגל לורד ולא נפסח על האמנות המקומית: גוגנהיים, דאלי, גאודי ועוד ועוד
   
 
להלן הצעה לתכנית הטיול:
 
יום 1: ת"א ברצלונה – חירונה - פיגרס
נצא בטיסה מתל אביב לברצלונה. מיד בהגיענו נמשיך לאורך קוסטה ברווה לעיר ג'ירונה, המרכז הגדול של הקבלה היהודית בימי הביניים. נטייל בין חומותיה המעוטרות בשערים גדולים. נבקר ברובע היהודי, קתדרלת המדרגות ועוד. בתום הסיור נמשיך לפיגרס. לינה באזור. ארוחת ערב במלון.
 
יום 2: פיגרס – ריפול - אספוט 
את הבוקר נתחיל בפיגרס העיר שהתפרסמה בכל רחבי העולם בזכות סלבדור דלי. נבקר במוזיאון המפורסם של סלבדור דאלי. האוצר בתוכו את מיטב מיצירותיו של האומן. לאחר מכן נמשיך לטיול קצר בבסלו נחצה את הגשר העתיק המוביל לגרעין הכפר ששמר עד היום הזה על אווירת ימי הביניים . את הכפר חוצה נהר הפלוביה ובו כנסיות רומנסקיות ומערכות של מקוואות יהודיות שנבנו ב 1264. משם נמשיך בדרך הררית המתפתלת למרגלות רכס הפרינאים הספרדים.  נחלוף על פני העיירה ריפול והנסיכות הקטנה אנדורה. לקראת ערב נגיע ללינה באזור אספוט. ארוחת ערב במלון.
 
יום 3: אספוט – שמורת אגיאס טורטס- ויילה - קוטרה
את הבקר נתחיל בשמורת הטבע "המים הרוגשים"(אגיאס טורטס). בעיירה אספוט נעלה על לנדרוברים אשר יובילו אותנו אל אגם סט. מוריצי, נעזוב את הרכבים ונצא לטיול רגלי קצר לאורך האגם אל אחד המפלים הנסתרים. עם סיום הטיול בשמורה נמשיך בנסיעה בנוף הררי נגיע לבירת העמק וייאה, הנמצאת בצד הספרדי שוכנת  בנוף מרהיב, בין הרים ושמורות טבע. נכנס אל עמק אראן, עמק שהיה מנותק עד המאה ה 20 לחלוטין, דבר שגרם להתפתחות קהילה עם מסורת ושפה משלה. בדרכינו צפונה נעבור בסן ברטראן דה קומינז',כפר קטן הבנוי על גבעה מבודדת, מוקף שרידי חומה עתיקה, גבוה מעל גגות הכפר בולטים צריחי הקתדראלה הענקית. נבקר בכפר ונתרשם מהכנסייה העתיקה, אחת מהחשובות בדרך הצליינים לסנטיאגו דה קמפוסטלה. לקראת ערב נגיע לעיירה הציורית בלב שמורת הפרינאים, קוטרה. עיירה קטנה היושבת ברום של קרוב ל1000 מ' מעל פני הים, למרגלות הפסגות הגבוהות ביותר של הפירנאים. לינה בקוטרה.ארוחת ערב במלון.
 
 
יום 4: קוטרה – סירק דה גורני – פונט דה אספניה – לורד.
היום יוקדש כולו לטבע במיטבו. נופי בראשית, ותופעות טבע מרהיבות. בבוקר ניסע לפארק הלאומי בפירנאים, בין עמקים, נחלים, קניונים והרים נישאים. נגיע לכפר קטן בשם גאברני, השוכן בגובה של 1357 מ', ממנו נצא לטיול רגלי, ל"קירקס גאברני". זהו בעצם עמק המוקף מכל עבריו בהרים הגבוהים, קרחונים, ומפלים הנופלים מגובהרב. לאחר מכן נמשיך וניסע על אחת הדרכים היפות באזור, הנקראת על שם מעבר ההרים היפה שבה: מעבר אוביסק. הוא נמצא בגובה של 1709 מ', בדרכינו לפון דה ספאן- אזור של מפלים שוצפים. נעלה בשני רכבלים לאחת הפסגות ומשם נצא בהליכה קצרה ונעימה אל אגם גוב. זהו אגם קרחוני קסום, המוקף בהרים גבוהים וכהים, בפסגות לבנות משלג עד. בשעות הערב נשתתף בטקס מרשים המתקיים מדי יום ברחבה שמול הקתדרלה בלורד. תהלוכה המדהימה של יותר מ 30,000 צליינים המקווים להירפא בעזרת המדונה, הקדושה ברנדט, והמים בעלי סגולות המרפא. חזרה לבית המלון בשעות הלילה המאוחרות לקוטרה. ארוחת ערב עצמאית.
 
יום 5: קוטרה – סן זאן פי דה פור - ז'אן דה לוז- ביאריץ
אנחנו בלב ליבו של "ארץ הבסקים" הנמצאת בהרי הפירנאים, בצדם הצרפתי. נצא את קוטרה וניסע עד שנגיע לעיירה מבוצרת מקסימה, סן ז'ן פייה דה פור, השומרת באדיקות על אופייה הבאסקי, נבקר בעיירה ונמשיך  עד ביאריץ. ביאריץ, עיירת קייט מפורסמת, שהייתה אהובה מאוד על אאוז'ן, אשתו של נפוליאון ה 3, שם גם בנתה את ארמון הקייט שלה. נסייר בעיר, והמעוניינים והאמיצים, יוכלו לעלות למגדלור הגבוה לתצפית מדהימה אל החוף ומפרץ ביסקאיה. נמשיך לצידה השני של העיר ונבקר את פסל הבתולה הצופה אל המפרץ. נמשיך לאורך קו החוף עד לסן סבסטיאן בדרך נעצור בז'אן דה לוז. זוהי עיירת קייט בסקית מקסימה, תוססת ומלאת חיים. משם נחצה את הגבול לספרד נסע לאורך החוף עד לסן סבסטיאן. לינה באזור סן סביסטיאן. ארוחת ערב עצמאית.
 
יום 6: - סן סבסטיאן- גרניקה
בבקר נבקר בסבסטיאן הנמצאת בין שני צוקי הרים הבולטים אל תוך הים יוצרים את מפרץ הקונכיה ובו חוף רחצה מרהיב. ברקע אי קטן סנטה קלרה המבצבץ בפתחו של המפרץ.  לאורך החוף טיילת מלכותית שבצידה השני סמטאות העיר העתיקה ורובע הנמל. נעלה לתצפית מהר איגלדו (Monte Igueldo).  המראה הנשקף מכאן, של המפרץ העגול, מרהיב עין. סן סבסטיאן מפורסמת גם בזכות המסעדות המיוחדת והאוכל מופלא. נכיר את אחד האמנים החשובים הספרדים צ'לידה, שפסליו מוצבים ברחבי העיר. נמשיך בדרכינו לגרניקה, העיירה שהופצצה במהלך מלחמת האזרחים ע"י מטוסים גרמנים,  ארוע שהונצח ע"י פיקסו בתמונתו המפורסמת. נבקר בבית הפרלמנט שלהם. משם נמשיך מערבה לבלבאו. לינה באזור .ארוחת ערב עצמאית.
 
יום 7: בילבאו – סנטיאנה דל מר   
בבקר נבקר בעיר בילבאו שהתפרסמה בכל רחבי העולם בזכות מוזיאון גוגנהיים הניצב על הרציף בנמל הישן. נערוך סיור במוזיאון ומחוצה לו. בתום הביקור נמשיך לסנטיאנה דל מר.
העיירה העתיקה שעדיין שומרת על צביון אותנטי, הוכרזה כ``אוצר לאומי``, ומשמרים בה את המבנים מימי הביניים. נסייר בסמטאות הציוריות בהן מסעדות קטנות, חנויות שמציעות מהתוצרת המקומית
נבקר בכנסיה הרומנסקית שבה תבליטים רומנסקיים יפהפיים. נלון בעיירה. ארוחת ערב במלון.
יום 8 : - מערת אלטמירה -בורגוס
בבקר נשלים  את ביקורינו בסנטיאנה דל מאר, יש אפשרות גם לבקר  במוזיאון לאמנות מודרנית שנמצא באחד מהמבנים הישנים (Jesús Otero). לאחר מכן נבקר במוזיאון המיוחד של מערת אלטמירה הידועה, בה נוכל ללמוד על אמנות הציור מסוף תקופת האבן הישנה שבה יצרו אומנים את ציורי הקיר של מערת אלטמירהבתום הביקורנחזור ללינה בסנטיאנה דל מר. בסיום הביקור נדרים לאזור החקלאי של צפון ספרד נגיע לבורגוס, אחת הערים החשובות על דרך הצלינים בדרך לסנטיאגו דה קומפוסטלה. בעיר נמצאת קתדרלה מרשימה ביופייה המוקדשת למריה, אם ישו וידועה בגלל סגנונה הייחודי הנאמן לגותיקה הצרפתית ובתחרת האבן העדינה שלה. הקתדרלה נבנתה בשנים 1221-1568.לינה בבורגוס. ארוחת ערב במלון.
 
 
 
יום 9 . בורגוס- סגוביה-מדריד
בבקר ניסע לסגוביה. העיר שוכנת  לרגלי רכס סיירה דה גוודראמה, בגובה 1,000 מטרים. העיר העתיקה, המוקפת חומה, בנויה על רכס צר בין שני נהרות שהם יובלו נהר הדוורו. במקום אמת המים הגדולה והמפוארת, שהובילה אל העיר העתיקה מים עד סוף המאה ה-19. זהו האקוודוקט הגדול ביותר בעולם, והוא מרשים ביותר. במקום נמצאת מצודת העיר אלקסר שמיקומה ומגדליה מרשימים ביותר, והיא מוקפת חפיר מלאכותי ענק. אלקסר היתה מרכזם של מלכי קסטיליה, ובה הוכתרה איזבלה מלכת קסטיליה במאה ה-15.
סגוביה מתהדרת בסגנון טיוח אפייני לה - אלגרפיקו. שימוש בטיח שבתוכו פחם מעורב בסיבי מתכת. הטיח הזה הומצא במאה ה-15 והוא יוצר צורות נאות על פני הקיר. בתים רבים בסגוביה מעוטרים עד היום בצורות שונות של אלגרפיקו. בתום הסיור נמשיך בדרכינו לבירה של חצי האי האיברי, מדריד. לינה במדריד. ארוחת ערב במלון.
 
 
 
יום 10 . מדריד
הבוקר יוקדש לביקור באחד המוזיאונים החשובים בעולם מוזיאון האמנות פראדו. המקום ידוע באוספיו העשירים בו נמצאות, ביןהיתר, יצירות של גויה וולאסקס, רפאל, טיצאן, בוש הירונימוס, דירר, רמברנדט ועוד. בתום הסיור נמשיך לסייר בעיר העתיקה, השדרות הרחבות והכיכרות היפות : פלאסה  קולוןפלאסה  סיבלס, ופוארטה דל סול, פלאסה דה אספניה, פלסה דה לה אינדפנדנסיה,קולומסוס, פלאסה מיור. בתום הסיור העברה לשדה התעופה לטיסת חזרה לארץ.