ממרסי ואלבי עד לברצלונה : מהאימפרסיוניזם למודרניזם
תאריכי הטיול: 20.4-25.4
  ד"ר ורדה מאייר- מרצה לאמנות ומדריכת טיולים
 
הקדמה
 חופי הים התיכון, ראו הרבה כובשים, מצביאים, נדידות עמים, ופולשים.
אנחנו נתמקד באנשים ובמקומות שהשפיעו, ואף עיצבו את עולם האמנות החל מהמאה ה19 ועד לימינו אלה. נגלה את העושר האמנותי של האזור, דרך המוזיאוניםבהם מוצגות יצירותיהם של האמנים, ונבקר גם בבתים בהם התגוררו, ובמקומות ובנופים בהם מצאו את השראתם.
 
מסלול הטיול
יום 1   תל אביב –מרסיי – קסיס
נטוס עם אל על למרסי ונגיע בשעות הצהריים. נצא בנסיעה קצרה ב"דרך הפסגות" , לקסיס, עיירה קטנה , היושבת למרגלות צוקים לבנים עצומים ומיוערים, היוצרים מפרצים עמוקים , עם חופים מבודדים, גן עדן לנודיסטים. נבקר בעיירה, בה שהו ויצרו ציירים רבים בסוף המאה ה 19 ותחילת ה 20. מכאן נמשיך בנסיעה קצרה למרסיי, העיר השנייה בגודלה בצרפת, "השער לאפריקה ולאוריינט". לינה במרסיי.
 
יום 2 מרסיי –שאטו ד'איף
היום יוקדש למרסיי וסביבתה. נסייר באתריה המרכזיים של עיר רבת פנים זו.
נראה את המוזיאונים היפהפיים, האתרים ההיסטוריים והתרבותיים של עיר מרתקת זו. לא נשכח הפלגה לשאטו ד'איף, שם אולי נפגוש את הרוזן ממונטה כריסטו!! לינה במרסיי.
 
 
יום 3 קמארג – איג מורט – מונפלייה - מיו
נצא לשמורת קמרג, הנמצאת בשפך נהר הרון לים התיכון בין שני יובליו, כשתעלות וביצות מכל עבר. נראה ציפורי פלמינגו ורודות, סוסים לבנים ושוורים המסתובבים חופשי בשטח. נמשיך לאג מורט, נמל מבוצר, ממנו יצא לואי התשיעי (הקדוש)למסע הצלב לכיוון ארץ ישראל. בהמשך נבקר במונפלייה, עיר המשלבת עתיק וחדש, בה נוסד ביה"ס לרפואה הראשון באירופה. נבקר במוזיאון לאמנות, הנמצא סמוך לטיילת היפה של העיר. לקראת ערב נגיע ל מיו Millau , עיר קטנה היושבת סמוך לקניון הטארן. 
 
יום 4 קניון הטארן – סנט אנמי  רוקפור - אלבי
יום שכולו טבע. ניסע לאורך ערוץ הטארן. כביש צר ומתפתל בנופי בראשית. נעצור מדי פעם לתצפיות נשכשך רגלינו במי הנהר הזורמים בשצף קצף. נבקר בעיירה סנט אנמי, עיירה קסומה היושבת ממש על גדות הנחל. נמשיך וניסע לאורך הנחל, ונצפה על הגשר החדש והמדהים שנבנה מעליו- פלא הנדסי ויצירה ארכיטקטונית מדהימה. אחה"צ נבקר ברוקפור, או יותר נכון במערות הסמוכות לרוקפור , ונצפה בתהליך יצור הגבינות הכחולות הידועות בעולם כולו.מכאן , נמשיך לאלבי, לביקור בעיר הולדתו של טולוז לוטריק, הצייר הידוע והאומלל.לינה באלבי.
 
יום 5 אלבי – קרקסון
נתחיל את היום בסיור בעיר היפה אלבי, הבנויה על גדות הטארן.  נבקר בארמון הבישוף שהפך למוזיאון המכיל רבות מאוד מעבודותיו של האמן, ובהמשך בקתדרלה סן ססיל, המדהימה.נצא דרומה ונחצה את "ההר השחור", שמורת טבע יפה וגדולה, בדרכינו לקרקסון, היפה והגדול במבצרי אירופה. נסייר בסמטאות הציוריות וברחובות הצרים בין החומות והמגדלים.  לינה באזור.
 
יום 6 קוויור – פורטבו – קדקס – פורטליגט
ניסע מזרחה , חזרה לחופי הים התיכון, אל קוויור, עיירת נופש קטנה ומקסימה, שמשכה אליה תמיד ציירים, פסלים , ומשוררים. ביניהם: פיקסו, מטיס, דרן, דופי, שגאל, ורבים אחרים. נמשיך בנסיעה על הצוקים הגבוהים הצמודים לחוף , לפורטבו, העיירה בה יצר דני קרוון אנדרטה לזכרו של הפילוסוף היהודי-גרמני וולטר בנימין שהתאבד במקום.הלאה , לאורך החוף , לכפר הדייגים פורטליגאט, שם בנה דאלי את בית הקיץ שלו והתגורר בו עם רעייתו גאלה. נבקר בכפר הציורי ובבית הלבן המשקיף על מפרצון קטן וציורי. נמשיך לקדאקס, כפר דייגים קטן ונידח שהפך לאתר יוקרתי, לאחר שהתפרסם כמקום מושבם של אמנים בתחילת המאה ה 20. בין האמנים, הציירים דאלי ופיקסו, המשוררים לורקה ופול אלואר, הבמאי לואי בונואל, ועוד. לינה באזור.
 
יום 7 פיגראס – ברצלונה
ניסע לפיגרס ונבקר במוזיאון סלוודור דאלי. נתרשם מהיצירות המדהימות של האמן המיוחד, כמו גם מהמבנה שהיה בית האופרה המקומי, לפני שהפך ביוזמתו ובתרומתו של דאלי, למוזיאון ליצירותיו. נמשיך לברצלונה, בירת קטאלוניה, בה נשהה ביומיים הבאים. נבקר במכון חואן מירו, מוזיאון לאמנות מודרנית המוקדש לאמן הספרדי חואן מירו. במונט ז'ואיק, ברובע הגוטי וברחוב הרמבלס המפורסם.
 
יום 8 ברצלונה
יום נוסף לברצלונה. נבקר במוזיאון פיקאסו, כנסיית המשפחה הקדושה, פארק גואל, ועוד נותר זמן(אולי),
לשוטט בסמטאות ושדרותיה היפות של העיר.
 
יום 9 ברצלונה – תל אביב
ניסע לנמל התעופה של ברצלונה, ממנו נמשיך בטיסה ישירה לתל-אביב.