האי הקסום מלטה 

לא רחוק מישראל, כ 3 שעות טיסה מגיעים לאי מלטה, הנמצא במקום חשוב בים התיכון,האי היה נתוןלהשפעות רבות במהלך מאות השנים מאחר ונכבש על ידי ארצות שונות חזקות מאזור הים התיכון. רוב התושבים במלטה הינם נוצרים למעט מספר קטן של מוסלמים ומיעוט קטן יותר לא משמעותי של יהודים.

התרבות הנוצרית השאירה לעולם נוכחות של כנסיות כמעט כמספר תושבי האי (400,000), קתדרלות ומנהגים, פסלים, איקונינים, ומסורות של חגיגות ופסטיבלים הנשענים על הברית החדשה. המלטזים הם עם מאמין וכמעו לכל קדוש יש כנסיה ובכל עיר ישנה קתדרלה.

כתוצאה מהכיבושים של האי מלטה על ידי ארצות שונות ניכרת השפעת הכיבוש הערבי, הספרדי , העותומני, הצרפתי, והאנגלי. מלטה מגיעה לעצמאות בשנת 1964.

                                                    

בשפה המלטזית ישנן מילים מהערבית, האיטלקית, הצרפתית והאנגלית. השפההשנייה המדוברת הינה אנגלית.

התקופה המשמעותית של מלטה היתה תחת שליטת האבירים "אבירי יוחנן הקדוש " שהתמקמו באי מלטה ב 1530 לאחר שקיבלו את האי מקארל החמישי והקימו בו את המסדר , ותפקידם היה להעניק עזרה רפואית לתושבי האי. חשביותם הגדולה היתה במלחמה נגד  המוסלמים שניסו לכבוש את האי ולשוט בים התיכון , מנהיגם זן דה לה ולט וחיליו עמדו במצור ונלחמו מול הטוריקם, ולמרות שהיו מעטים הצליחו.  

                                                 

אירוע מכונן נוסף היה עמידתם של התושבים במלחמת העולם השנייה, וגבורתם וע לכך קיבלו את עיטור "צלב גו'רג" שאף נמצא בדגל המלטזי.
                                             

 

 
.
.